torsdag 16 juni 2011

Svart och vitt

Nu går vi utanför min garderob och kollar in vad som finns på sko-kartan just nu.

Själv föll jag pladask för dessa vilda shoes från Have2Have. Zebramönstrade high-heals för den modiga att "Ze-bra-ut i". Själv gillar jag det det grafiska i skon som kompletteras med en kraftigt röd platå. Inget för den fega tjejen precis. Grrr ...


När vi är inne på det grafiska får det mig osökt att komma in på Mary Quant - her self. OP-modets designer som startade upp en kult-butik på Kings Road i London på 50-60-talet. Mary tog fram minikjolen och jag hittade en super fin bild från denna trend.
OP-Mode i sina glandsdagar

Gabbi-Nails har slagit huvuden på spiken med sina vågade naglar idag. Eller ska man säga rutiga naglar kanske? Vad gillar ni dessa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar