fredag 17 juni 2011

60-talet och Twiggy

Jag fortsätter på 60-talet och lägger in ett par skor jag köpte nu i våras i Rom.

Måste göra ngt åt mina magra fötter. Några tips?
En snygg sling-back i beige och svart lack. Klacken är c:a 5 cm och stadig för somrig city-shopping. I dessa kan du gå länge.
Sanslöst magra fötter ...
Vi var i Rom i april och vädret var sådär förtrollande.


Vi kom från kalla, blåsiga, regniga Sverige och steg ur planet i en varm högsommar. Underbart.




Jag tycker skorna är lite "60-taliga" och vi kör på med lite mer från den perioden. Twiggy - den första size zero-modellen. Hittade en fin bild på henne från 1967 och YSL. Kompositionen i bilden är så fin - vet tyvärr inte vem fotografen var.
Twiggy YSL 1967

Hittade en annan bild också med cool make-up! Vad gillar ni ögonen? Glammigare make får man nog leta efter. Tror jag ska prova den i helgen.

Ha en härlig kväll! Nu stänger jag ner och kopplar av med ett ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar