måndag 20 juni 2011

Manolo Blahnik .. aahhh

Dagens sko blir en Manolo Blahnik!

En klassiker som sitter säkert på foten med en lutning som trampdynan orkar med och en häl som inte är för låg. Vill ha denna i svart!
Manolo-klassikern passar allt som du har i din garderob - förutom yoga-stassen - givetvis!

Manolo kommer från Spanien, närmare bestäm från Kanarieöarna. Och genom år av utbildning till slut hamnat i London och en egen shop 1973. Trevligt.
Många utmärkta designers sammanstrålade i London på 60 och 70-talet som Ossie Clark, Mary Quant (som jag nämnt tidigare) och Barbara Hulanicki. 
Sistnämnda damen är kreatören bakom Biba - Londons "it-shop" med kreativ och nytänkande design. Egentligen var det ett postorder företag från början!?
Tänk att Manolo Blahnik tagit sig denna långa väg för att tillslut bli många sko-tejers dröm tack vare "Sex in the city-gänget".


Lite om min ögonfrans-test. Nu är det dag tre.
Det är inte svårt att lägga denna typ av näring (Revitalash) som en eye-liner varje kväll. Dock blev det "kliigt" när jag vaknade på morgonen och franskanten känns lite, lite öm. Man brukar ju inte lägga märke till sina fransar precis, men nu känns de liksom. Vet inte hur jag ska förklara. Jag har nog världens mest känsliga ögon så om jag tål detta - tål nog de flesta det.

Måste avsluta med en skiss av Manolo Blahnik - ljuuuuuvlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar