tisdag 21 juni 2011

Missoni loves Havaianas

Vad hör sommaren till om inte Flip Flops!


Och skospanare som jag är :-), har jag lagt märke till att Flip Flops i Sverige är ett sorgligt kapitel.
När jag bodde i USA var mode bland Flip Flops ett måste och kreativiteten visste inga begränsningar. Både bland killar och tjejer! Allt från Flipflops som var med platå till mönster i regnbågens färger. Underbart!
Men vi kallade dem inte Flip Flops - utan Havaianas. Från Hawaii.

Se vad jag hittade!  Flip Flop som du kan göra själv. Men urvalet på mönster är inte så mycket.  Därför har jag lagt med en liten läcker Missoni Flop överst för njutningen skull.
För att fresta lite ... Missoni gör ett samarbete med Havaianas i år under den underbara loggan -

Färgerna och mönsterna gör mig så lycklig. :-)

Jag testade "Gör din egen Flip Flops och dekorerade med - diamanter  :-)
"Diamonds are a girls best friend". Eller hur?!

Deras sajt är väl inte den bästa rent tekniskt. Och det verkar som de inte skickar utomlands. Men att designa lite "flippisar" är ju lite kul ...


Imorgon - lite mer om ögonfrans-näringen. Blivit ombedd att lägga in fler bilder på fransarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar