torsdag 23 juni 2011

Extra, Extra - read all about it!

Dagens tema får bli tidnings-print! Inspirerad, som jag är, av Gabbi-Nails underbart läsbara konst (?!) lyckades jag jaga upp lite skor på mönstertemat - Tidning.
Bea Szenfeld

Januari i år visade Nike tre skomodeller gjorda av skräp!? Well, sneakers gjorda av recycled papper. Eller rättare sagt veckomagasin. Visst är det snygga?
Kan du se dem?


När man väl börjar titta så finns det en hel del coola skor av återvunnet material. Miljövänligt! :-)
Här ser ni ett par "läskande" silvriga high-heals designade av Georgina Goodman.  Till dessa darlings gick det åt sex läskburkar. Ett kul grepp för att få ett slut på sopberget. Undrar om man känner sig "rund under skorna" i dessa?


Bea Szenfeld - en svensk designer gör konstverk av det mesta hon tar i. Vad säger ni om hennes tidningsmönstrade skor? En designer som passar såväl på Konsthall som i butik.
Och till dessa - en matchande väska. Love, love, love it!!!

Fram för lite fler svenska designers som ger oss något att vila ögonen på!
Lite för försiktiga och stela är allt de flesta svenska designers.

Kanske man skulle börja leta efter nya unga kreatörer med känsla för stil såväl som färg och material ... Var är ni???? 


Ooops! Glömde bilden på ett öppet öga! Min ögon-näringstest har skapat lite kommentarer och just en bild när mitt öga är öppet har varit en av många. Nu ser ni mina fransar tydligt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar