torsdag 21 juli 2011

Only have eyes for you - Samres

Mina ögonfransar har under en tid varit försökskaniner för en "växtnärning" som heter RevitaLash.
Det är nu 4-5 veckor sedan jag startade och jag kan med bestämdhet, övertygelse och skärpa säga att:
Jaaaa, det fungerar!
Jag är helt omålad på bilden.

Man får ha tålamod, men - gud va kul - en produkt som lovar vad den håller.
(Äsch - håller vad den lovar menar jag ...)
Förföriskt tjocka fransar som är långa och böjer sig svagt upp av sig själv. De är också mörkare och har en fin frisk egen färg. Du behöver ju för tusan inte måla dig längre om du inte vill. Love it! 
Längre ner ser du en bild på hur fransarna såg ut innan.
Snygga stövlar i vått väder
Så har vi det tradiga, regniga vädret igen. Då får vi väl ljusa upp tillvaron med dessa söta för blöta väder!

Saker som jag tänker på idag: Färdtjänstbeställningar i Afrika. Det är Samres som bistår c:a 120 kommuner i Sverige med färdtjänst och dess beställningar. Nu har man beslutat att lära upp 32 studenter i Senegal i svenska för att i framtiden ta emot beställning på färdtjänst från - Asta 87år i Gislöv. 
Är detta ett aprilskämt? 
Vad motiverar ett privatägt företag att gå över ån över vatten? Pengar givetvis! Finns ingen anledning att starta upp ett callcenter i Afrika för att ta emot beställningar i Sverige om inte de skulle tjäna en massa pengar på detta. Ett företag som omsätter 400 miljoner!? Okej - jag vet att det är omsättningen. Men tjänar du de pengarna och känner dig av nöden tvungen att göra detta tilltag så gör du något fel i min värld. 
Med alla de dialekter, hörsvårigheter, smeknamn på både orter, gator och torg så kan du inte få med det i upplärningsprocessen. Inte - en - chans! Och vem blir lidande? Asta 87 år. Än en gång - sparka på de svaga. 
Dessutom har man mage att spänna sig med att de skapar jobb och framtidstro i ett annat land! 
Absolut, men på bekostnad av - vilken arbetskraft i Sverige som blir arbetslös? Eller kunde fått jobb?
I knooow - it works!
Ring, ring ... Occupé. S'il vous plaît attendre my lovely Shoe.lovers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar