tisdag 12 juli 2011

Blod, svett och inga tårar!

Fick mig ett gott skratt när jag läste Åsas Blogg idag.

Hon hade dragit på sig två rejäla skavsår på hälarna -
och då mina lovely Shoe-lovers - kommer vi osökt in på kategorin vilka skor som passar var!

Skor till och från jobb! Här rekommenderar jag rakt av gympa-skor.
Vi tar en klassiker från Adidas.
Vän av ordning kommer då att säga; - "Men får man inte skoskav av dessa?"
Absolut! Bra metod om man vet om sig att man har "fröken-fötter",(dvs känslig hud på t.ex hälar eller tår) är kirurgtejp på utsatta område.
Vi andra garvade shoe-tjejer - vi kör på!

Skor på jobb! Den enda anledning som jag ser det till att inte ha coola skor på jobb är om du arbetar på sjukhus, storkök eller industri.
Ni andra kommer inte undan!
Här får ni en snygg Filippa K i skinn med rågummi sula. Garanterat bekväm!


Skor för kvällen! Supersnygga Diesel ser ni här till höger.
Jag vill lyfta fram den lilla skopåsen! Här kan man ha sina
gympaskor i en skåpåse med sig - OM - man blir trött i fötterna
 på vägen hem. Jag har sett flera olika alternativ, men är inte sulorna
 extremt tunna? Borde nog känna varenda sten rätt igenom.
Och gör inte det ondare än trötta fötter?

Inte ens under pistolhot tar jag på mig

  • tråkiga skor (se länk - än en gång - hur tänkte man här då?)! 

Tar inte på mig

  • fula skor och då tänker jag på skor jag visade i gårdagens blogginlägg!

Eller för

Åsa! Stackars dina fossingar. Nu behöver någon blåsa för att
det onda ska gå bort - Kristian kanske?;-)
Nästa gång prova dessa - en nätt liten Filippa K!




Nej, livet är för kort för fula skor - my lovely Shoe-lovers!

PS Vinterns alternativ kommer i höst




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar