torsdag 28 juli 2011

240 mil och ...

... nu är jag hemma igen.
Åkte från ett 13 gradigt Skåne och regn som öste ner. När vi kom strax ovanför Helsingborg blev vädret bättre och hösten var som bortblåst. Vid Linköping var vi uppe i 24 grader och strålande sol. Så höll det på ju längre upp i landet jag körde - varmare, soligare och mer sommarlikt än det Skåne jag lämnade. Hur kan det bli så? Har Sverige vänts upp och ner?
När jag sedan kör ner igen upplever jag samma väderförändringar som på vägen upp. I Stockholm 27 grader och sol! Norrköping underbart! Gränna lovely och en vacker solnedgång - och så vidare. När vi så kommer in i Småland - regn. In i Skåne - regn och kallt! Brrr.... Vem vill bo här?
Nä, jag tror jag flytt till Norrland. :-)

Körde inom Birsta i Sundsvall. Vilket shopping place. Heaven! Massor med roliga affärer och ett helt annat utbud än bara ; Kapp Ahl, Lindex, Glitter, HM, Din sko och Kjell & Co. Utbudet är sorgligt här nere ...
För att pigga upp får ni något helt annat än regnstövlar. De har ju lovat sol i nästa vecka. Och tron kan ju försätta berg ...

I belive in miracles my lovely Shoe-lovers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar