måndag 14 november 2011

Dagens Jul

Då är det igång! Den berömda Julen med stort J.
Redan nu stöter man på clementiner, pepparkakor, julkalendrar, Lucior och annat juligt i både ord, film och bild. Det är svårt att missa. Själv brukar jag ha som regel att man äter inte clementiner eller pepparkakor innan första december. För annars tar man ut all glädjen i förskott. Om det nu är så stor glädje i att äta en clementin? Men WTF - man ska glädjas åt det lilla - eller hur?

Inte kan man ducka för julen - inte ens på Ikea. (Var där i helgen - inte kul. Mycket folk ... )

Jag tänker; Jul redan nu? December har inte anlänt än med all sin stress kring julklappar, julbak, julmat, julpyssel, julbord och ... man börjar känna pulsen öka.
Puhh, vet inte om jag hänger på i år? Men denna hänger jag gärna på!

Kanske man skulle önska sig dessa som julklapp?
Burberry


En av mina nya favorit skådespelare är Ryan Gosling. Lyckades se hans nya film Drive - underbar. Se Den!
Killen kan spela allt från tunga, mörka drama "Blue Valentine" till ytliga, menlösa komedier "Crazy, Stupid, Love" utan att tappa varken fattningen, ansiktet eller ... bodyn ... slurp!
Ryan G Har förmågan att med inga ord - tala på hög volym.

Missa inte killen!

"Giving a new pair of shoes as Christmas gifts 
would make your friends walk away from you" - NOT     My lovely Shoe-lovers!


PS Tror att jag kör julklappsköpen på Internet i år igen. Watch out - e-handel går mot en hektisk tid :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar