torsdag 10 november 2011

Dagens Israel

Jaha, då har Dagens Shoe varit ute och rest igen ... Denna gång till Israel!
Vad kan man säga om detta land? Mycket vill jag lova. Men först och främst är det som att stiga in i Gamla Testamentet, Historie-boken och en Politisk Konflikt.
Under tiden jag var där var det bilbränder utanför hotellfönstret och Palestinska terrorister som fick för sig att sända in en missil från Gaza in i Ashkelon!?
Det gällde att ducka med andra ord ...

Ron White

I en VW-buss kuskade jag runt hela Israel - well, inte så svårt med tanke på att Israel är mindre än Småland.
Varmt och soligt, massor med historia, religion och politiska diskussioner både i bussen och på kvällarna. I like!
Inget TV-tittande, eller skvaller läsande. Mode granskande eller radiolyssnande på "småcoola" radiopratare. Här var det "The Real Stuff". Här kunde du inte rulla över och somna om inte.
Det gällde att passa in i ett mångkulturellt samhälle där alla fick plats. Det vara bara några kulturer i landet som ansåg att de passade in bäst. Vem? I rest my case.

Mer om shopping i Israel en annan dag. Att leverera en sko om dagen har jag nu gett upp - det blir så ofta och mycket jag kan med andra ord :-)

Dagens designer är Ron White. Trevlig karl som också förstår sig på god smak i kombination med härlig utsmyckning och passform.

Enjoy!                                                      

שיהיה לך יום טוב my lovely Shoe-lovers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar