tisdag 15 november 2011

Dagens Groupon

Sådär två gånger om dagen får jag nyhetsbrev med erbjudande från Groupon. 

För er som inte vet vad Groupon är; Det är en sajt som erbjuder olika "deals" (erbjudande på svenska) varje dag.
Företag i mitt närområde lägger ut kampanjer på denna sajt för till exempel hår-infärgning, massage eller som i detta fall jag nu ska skriva om - ögonfrans förlängning.
Gillar man något "köper" man det och så sprider man vidare sitt köp till kompisar.
På så sätt är det många som köper och "dealen" går igenom.


Dessa dealsen (numera försvenskat ord) brukar jag scanna igenom mest för och se om man hittar några bra prisvärda erbjudande - men numera för att ta del av outstanding copy!
En ren fröjd att läsa. Killen eller tjejen som skriver är en oupptäckt stjärna som i sin kammare uttrycker sig i ljuva poetiska ordalag. C. Louboutin pärlan ovan blir min present till henne ... eller honom!?

Vad säger ni om denna? Handlar om ögonfrans medel. 
"Med att blinka, flirta och kisa med ögonen kan man ordlöst kommunicera med någon man tycker om. De mest tränade ögonpratarna kan även blinka ut kärlekssånger i morsekod. Förtydliga din okulära version av "Eye will always love you" med dagens Groupon: Ögonfransserumet ...".
Imponerande! Denna författare får därför stilpoäng av lilla mig.
Jag ger henne/honom 10p för tekniskt utförande och 10p för vitsig, kreativ stil.


Hittade en till som handlar om fettreducering. Detta - ack så tråkig ämne.
"Att gå ner i vikt kan i många fall vara en nästintill lika svår utmaning som att lägga en felfri makeup på bussen eller gå i stilettklackar på kullersten. Utmana estetisk problematik med dagens Groupon: Två behandlingar fettreducering med ultraljud ...". 


Har ni brist på inspiration, idétorka eller ute efter lite underhållning är mitt tips idag - surfa in på Groupon och läs lite snygg copy av en stjärna som lyser i mörkret. 
Vem vet - ni kanske också hittar någon bra deal som passar?


Att jag sedan undrar hur företagen som lägger upp unika erbjudanden tjänar några pengar på detta är för mig en gåta ...


A deal is a deal my lovely Shoe-lovers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar