onsdag 3 augusti 2011

Kärleksbrev till Hafa

Dagens kärlek går till Hafa!
Köpte för två år sedan produkter från Hafa och allt har varit bra tills nu.
Toasitsen gick sönder. Katastrof. Vände mig till Bygghemma som levererade produkterna och nästan med vändande mejl fick jag svar att Hafa har fem års garanti samt att man bifogat en länk där jag kunde kontakta dem. So far so good!
Men först en sko! Rick Owen. Så fin så!

Det närmaste jag kunde komma en toaborste i skoväg :-) Med all kärlek till Hafa


Så jag använder länken och kontaktar Hafa. Hur förklarar man att toasitsen gått sönder? Jag kan ju inte toa terminologi. Ej heller toans anatomi, så jag gjorde så gott jag kunde. Med vändande mejl får jag till svar att de skickar nytt fäste omgående.
Alla behöver ju en toa ...   :-)
Vad damp ner i brevlådan om inte beslagen till toasitsen. Det var ju inte det jag menade!!! På det igen.
Nu ett nytt mejl till Hafa tillsammans med bilder på fästet - som jag menade. Med vändande mejl - du får en ny toasits. Vi skickar den omgående.

Jag upprepar: Inom 1 minut fick jag svar!
Man är trevlig och smårolig i mejlet. Man skapar en relation med mig som kund och man ifrågasätter inte kvitto, om jag hoppat på toasitsen (gör folk det kanske?), eller om jag överhuvudtaget ens köpt produkten av dem.
 (Fysiska affärer bör ta efter -  istället för personal som knappt orkar ta betalt, och absolut inte hjälpa till. Måste göra en spaning om fysiska butikers personal. Och det blir inte kul vill jag lova).

Slutsats: Varför fråga sig hur man kan förbättra kundrelationen? Varför gå på seminarier, utbildningar eller ta in dyra konsulter. Så här enkelt är det!
Copy - Paste: Gör så och du har kunden ätandes ur din hand!

Med andra ord så är detta vad alla kundtjänster i webbutiker bör har som standard. Svara mig direkt. Ge mig service. Få mig att känna mig speciell. 
Love you know ...

Jag älskar numera Hafa. Jag pratar om Hafas kundtjänst med alla som orkar lyssna. Jag skriver om det på min blogg och jag utnämner nu Hafas kundtjänst till 2011 års bästa kundtjänst!
Hör ni det Malin och Mui Chen!!!

En hel toa är en lycklig toa my lovely Shoe-lovers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar