onsdag 3 augusti 2011

Kan Pepsi förverkliga din idé?

Dagens spaning är Pepsis idétävling som vänder sig till ungdomar mellan 16-24 år. Med denna tävling vill man stimulera ungt företagande. Det är en avancerad och minst sagt komplicerad tävling där man via olika utmaningar bidrar med kreativa ideér för att till slut tävla i final om 100.000:-.
Ett samarbete som Pepsi gjor med Gourmet. Känns lite mer på sin plats än det de försöker göra nu.
De kallar det att "Refresha" än det ena och än det andra!?
Till exempel ska man Refresha Septembers frisyr ...
Eh ... varför det? Och hur förvirrande är inte den förklaringen på hur det ska gå till.
Man ska Refresha kärleken - för att kärleken behöver förnyas, eller? (kolla länken - underbar - Not)
Och ta fram nya dans moves. Refresha Dance Moves heter utmaningen.
Mitt råd - ring en koreograf!

Spontant känner jag att detta var det mest tråkiga, förvirrade och krångliga projekt jag stött på, på mycket länge. (Vem f*n har tänkt till här? Får en känsla av att man tagit ett USA-koncept och översatt rakt av till den Europeiska marknaden).
Jisses! Bidragen som man kan kolla in på sajten - som för övrigt är ett rop på hjälp - kan få mig att undra om allt står rätt till? Eller still  - kanske man ska säga?  :-)
Hoppas verkligen att något gott faller ut av detta engagemang från Pepsis sida.
Måste vara projektet som Blondinbella och Ranelid deltar i genom att resa runt i landet för att plocka ut de "coolaste entreprenörerna". La-di-daa!

Refresha Skor my lovely Shoe-lovers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar