onsdag 31 augusti 2011

Dagens Vinst? Aldo eller Ariel ...

Två ny kampanjer har sett dagens ljus de senaste dagarna.
Det är Aldo - som med sin första digitala kampanj spiller sina skor över oss skofantaster!
Skinny, som byrån heter (kul namn) som gjort kampanjen, har nästan till fullo förstått oss shoecrazy people och har lagt upp kul spel, lockande erbjudande och en snyggt avslutande twist med en koppling till de sociala medierna. Jackpoten är; Skor för resten av livet! Naaajs! Byrån har gjort ett bra jobb - men ...

... skorna!
Känner väl inte att skorna har det snyggaste snittet. Inte heller färger, design eller utsmyckning.
Fick leta en hel del efter dessa tre. Synd - men jag är inte förvånad.

De flesta sko-kollektioner är i tragiskt snitt och den där skon "to-die-for" finns endast hos riktigt duktiga designers.
Svårt att kombinera detta tydligen. Why???







Dagens kampanj nummer två är Ariel
Stötte på deras kampanj på Fejjan häromdagen och testade.
Det går ut på att spreja ner kläder med lingonslyt, choklad och annat grejs. Man sprutar ner kläderna via en fjärrstyrd robotkanon och kläderna går i räls i en kub på Stockholms Centralstation. En webbcam gör att man kan följa allt själv och se hur folk passerar.
Vinst? Yes, man vinner de designer-plagg man träffar och får dem tvättade och hemskickade.

Idén är verkligen inovativ och jag blir lycklig när man försöker gå utanför ramarna - och - att Ariel vågar hänga på! Bara att gratulera.
Sociala medierna är på för högtryck och byrån Saatchi & Saatchi har tänkt på allt utom att vi ska turas om att spreja ner kläderna och då blir det "stopp i rören". Oj då!
Jag ville spreja ner kläderna för att se om jag kunde vinna ett designerplagg. Men tji fick jag. Jag fick stå i kö i 238min!
Låt mig tänka? Väntar jag på det. Never! Jag är out of there och på väg till nästa stopp.

Men don´t worry - be happy! Jag använder Ariel ändå :-) Eller???

Washy, washy my lovley Shoe-lovers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar