tisdag 13 september 2011

Dagens Housewife

En ny säsong av SHF - Svenska Hollywood Fruar har dragit in över vårt land och jag tittar - givetvis! Dessa "blondiner" (hmmm) är både roliga, tokiga och ena riktiga original.
Här kommer en snygg sko till Gunilla Persson - som i mitt tycke och smak inte har den där fingerspets känslan för vad en snygg sko är .... Men vilken orkan till personlighet hon är - gamla GP.


Maria Montazzami är vän med hela svenska folket genom sin profilering av Ving. En toffsälskande pingla från Västerås som infört vänlighet i TV-rutan. Något nytt istället för den "gamla bitchen" som där tidigare bott ;-)
Hon får en stilsäker sandalett med lite razzle tazzle där bak. 

Agnes-Nicole urmodern för dålig smak. Lägg hennes namn på minnet annars blir hon irrrrriiitterad! En dam med den sötaste Borås-dialekt i rutan just nu. Hon lider av SSS. Stilsäker - NOT. Sångerska - NOT. Skådespelerska - NOT.
Därför får hon en sko som passar bättre på en dam i åldern 40+, en ålder hon påstår sig vara i. ;-) Humor har hon kära gamla Agnes ... nej Agnes-Nicole menar jag. Sorry!


Sist men inte minst kära Isabel - vår vän av skönhetsoperationer. Som hon säger - "Jag ser inte ut som jag gjorde innan". Dagens underdrift kan man säga.
Nej, det gör du inte, men söt är du ändå. 
Dock skulle du nog tänkt lite innan du piercade gullungen mitt under Prime-Time. En sko som är snuskigt hög får du av mig -  för nu är det din tur att lida lika mycket som lilla dottern. Aja Baja!



Trots att vi har många åsikter runt fikabordet om dessa fruar, så måste jag nog säga att de har tagit ut svängarna i sina liv. De har vågat gå över ån efter vatten, de försöker göra sig ett namn och de skäms inte för det! Vad gör vi? Sitter framför TV:n ... I rest my case!

Somewhere over the rainbow my lovely Shoe-lovers





2 kommentarer:

  1. Härligt inlägg med underbara liknelser, kära du:-)! Kram!

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna vilja veta vilken sko jag är?:-)

    SvaraRadera