söndag 4 september 2011

Dagen är söndag

Var på Word of Like som jag skrev i torsdags. Ett seminarie om, bland annat, vikten av "word of mouth" och då i de sociala medierna.
Hur gör olika företag för att vi ska se, gilla och helst - handla - deras produkter?
Och framför allt hur blir framtiden. Spåkulan skulle fram med andra ord.


Heppos har Dr Martens - missa inte höstens "must have" sko!


När jag lyssnade blev jag bli lite ställd till "här-och-nu-generationen". Vad jag menar är deras egen övertygelse om att alla generationer hakar på dessa trender, som de förutspår, förvånar mig. Några av talarna var lite mer kritiska till trenderna och var tydliga med att i webbens underbara värld kan allt svänga.
Medan andra talares analyser verkade kortsiktiga och med endast deras egna vänner, sina egna preferenser, bransch konkurrenter och kollegors beteende som mall för vad som är eller inte är. Statistiken lyste med sin frånvaro. (Ja, jag vet jag är tråkig men gillar statistik...)

Samtidigt gillar jag fria analyser, kreativa åsikter och radikala tankar!!!

Vi får se om de har rätt att i framtiden väljer jag att skänka min personliga budget för välgörenhet till någon lokal musiker eller konstnär? Kan vara ett alternativ till välgörenhetsorganisationer som i mer regel än undantag "försnillar" pengarna som skänks ...

Eller väljer att checka in i tid och otid för att få en "knapp/badge" som tack?! Själv tillhör jag en cynisk generation som ifrågasätter vad jag kan ha att vinna på det ...


Våga vägra badges my lovely Shoe-lovers! Vad f-n har man för glädje av de? Jag är väl inte 5 år längre!


(PS. Jag vill också passa på att säga att söta klänningar mår bäst tillsammans med en sko med klack! Som denna - - - )





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar